26 februari 2008

En ny med Joanna

Jag brukar inte tycka om serie-böcker. Men Joanna Rubin Drangers roliga böcker om Fröken livrädd, Fröken märkvärdig och Askungen bläddrar jag gärna i om och om igen. Till min stora glädje ser jag att hon nu har kommit med en ny bok; Alltid redo att dö för mitt barn! Denna bok innehåller en samling berättelser om livet som förälder.

"Hur skyddar man sitt barn mot yttre livsfaror? Hur orkar man med sina vänner med barn - och hur orkar man med dem utan?"

I väntan på att boken kommer till biblioteket får vi hålla tillgodo med hennes tidigare verk. Finns böckerna inne?
Share/Save/Bookmark

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför gillar du inte serier?

Stina Dahlberg sa...

Jag tycker att det lätt blir för plottrigt och svårläst med mycket bilder och text. Jag föredrar att själv "tänka mig" historien i bilder. Men det beror nog mycket på att jag är ovan. Varför gillar du serier?