14 januari 2009

"Diktsamling kan fälla knarklangare"

I dagens Metro rapporteras om en 31-åring från Göteborg som riskerar att fällas för knarklangning pga en anteckningsbok som polisen hittade i mannens lägenhet (där fann polisen även 125 g hasch). I anteckningsboken fanns försäljningsnoteringar och knarkpoesi!
Metro ger oss ett smakprov:


”Jag ska ta mig från botten
till toppen
på min egen hand
i detta land
Gud det var inte meningen att bli langare
men jag kunde inte stå emot längre”
Vad tror ni, har 31-åringen en karriär som poet? Många tycker ju att det är synd att dagens poesi oftast inte rimmar! Dock är jag tveksam till om langare och längre rimmar, samt om hasch och cash verkligen rimmar i denna strof: "Handla från mig din hasch, för jag behöver din cash."
Här finns artikeln.

Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: