03 juli 2007

Böcker man inte vill fråga efter


Nu har också jag läst den. Boken med namnet som jag, liksom Malin på Barbabloggen, inte riktigt klarar av att säga högt. Inte för att jag är pryd, men det tar liksom emot. Jag pratar alltså om "Bitterfittan" av Maria Sveland. Själva läsningen tar verkligen inte emot, det är en otroligt bra bok som rekommenderas varmt. Utmärkt sommarläsning! Läs mer om "Bitterfittan" på Barbabloggen i inläggen Det ska vara rättvist och Bitterfittan, igen.

Jag antar att det finns fler alldeles utmärkta böcker som riskerar att börja samla damm på hyllorna eftersom det är för jobbigt att gå till biblioteket och fråga efter dem:

"Fittor" av Juan Manuel de Prada
"Kukbruk" av Manne Forssberg
"Fittstim" med texter samlade av Linda Skugge och Belinda Olsson
"Irenes fitta" av Louis Aragon
Share/Save/Bookmark

Inga kommentarer: